2017. február 3., péntek

Belső információ

Szinte minden szezon DROPS kollekciójában van legalább egy olyan minta, ami KELL. Mindegy miért, hogyan, de kell.  Ebben az évben a szerelem első látásra a Sprigtime Walley sorozat volt. Mostanra ismerem a DROPS modelleket annyira, hogy az Alpaca Party utolsó napjait kihasználva a minta nélkül is meg tudtam venni hozzá a fonalat. 
A minták fordítása azt is jelenti, hogy a megjelenés előtt néhány nappal megkapom. És az, hogy le kell fordítanom, azzal is jár, hogy nagyon alaposan át kell olvasnom, és analizálnom, nemcsak magát a szöveget, hanem az, hogy elég gyakorlott kötősnek mondhatom magam lehetővé tesz, hogy technikai "szakmai" szemmel is "lássam", amit leírok. 
Mindehhez adjuk hozzá, hogy nem igazán kedvelem a telet (OK, elismerem, tiszta szívemből utálom), és januárra, már nagyon kell valami zöld, valami tavaszias. Nem csoda hát, hogy rögtön azután, hogy befejeztem az újévi kardigán, nekifogtam a tavaszinak.
A mintához (és főleg magamhoz) képest csak kevés dolgon változtattam, a színeket a kevésbé sárgás tartományba igyekeztem eltolni (a sárgás színek a hajamat is sárgábbnak mutatják a valóságnál), és a zöld színt használtam (a pisztácia helyett) alapnak, a pirosat (a korall helyett) és a petrolt (a türkiz helyett) a mintához, de az általános hatás még így is friss és tavaszias maradt.
Mióta felszedtem magamra nem is olyan kevés extra súlyt (kösz, pajzsmirigy), át kellett gondolnom, mit is érdemes eltakarni, így adtam néhány cm-t a kardigán hosszához. Mindehhez, szerettem volna a már-mér végjegyemmé vált széles mandzsetta hatását alkalmazni, így a szélmintát könyékig, 12-szer ismételtem.
Mint a korábbiaknál, itt is elmondhatom, hogy a minta alapjában véve egyszerű, jól követjető, a változtatások mindössze az én preferenciáimat tükrözik, nem a minta (egyébként nem létező) hiányosságaira utalnak.Az M méret szemszámait használtam. Általában L-es holmit hordok, de a kardigán mintája megengedi és igényli az elég erőteljes blokkolást. Ha pontos méretezést szeretnénk, mindenképp ellenőrizzük a rajzon megadott adatokat, és kössünk próbakötést, amit gondosan blokkoljunk. A minta maga, amilyen mutatós olyan egyszerű, tökéletes alkalom a fair isle technika gyakorlására.
Minta: Spring Walley cardigan, by DROPS
Fonal: DROPS Flora (5 motring és egy kicsi a zöldből. Ha az eredeti hosszt készítettem volna, az 5 bőven elég lett volna. kevesebb, mint 1 motring a fehérből, és a korábbi Florából készült projektek maradékai a színesekből.
Kötőtűk: 3 mm az egyszínű részekhez, 3,5 mm a fair isle mintához, 2,75 a lustakötéses szegélyekhez.
Fotók: Deli Christopher Laurent

Nincsenek megjegyzések: