2016. november 23., szerda

Poncsó fonalfogyókúrán

Ugyan nem jelentettem be hangosan, az év elején fonalfogyókúrára fogtam magam (Rendes fogyókúrára is kellene, de az egy másik történet).
Tudom, hogy szürreális mennyiségű fonalam van, és elérkezett a pont, amikor... Ó, nem zavar engema  sok fonal, nem is frusztrál, de most már tényleg nem tudom hova tenni. A lakásban mindenhol fonal van, nemcsak a csillárról lóg. Persze ismerem magam annyira, hogy ne hozzak szigorú szabályokat. Festeni való fonalat venni szabad. Utazáskor fonalat venni szabad. Szövéshez fonalat venni szabad. Igazán jó kislány voltam, nagyjából be is tartottam, (eddig) két kivétellel. Az egyik a Flora volt, a másik pedig egy szatyornyi turis fonal a megmaradt igen kevés turkálók egyikéből. Mindkét esetben viszonylag gyorsan felhasználtam. 
Elszomorít, hogy a kedvenc fonalaim közül (a DROPS mellett) sok Magyarországon nem kapható.Ezek közül egyik nagy kedvencem a Lana Grossa tweed fonalai. A ma már nem gyártott Lord-dal öröm volt kötni. és a Royal Tweed-ért is odavagyok. Boltban soha nem vettem, ami van belőle itthon, azt mind a turkálók kosaraiból, zsákjaiból szedegettem össze. Még ha csak fél gombolyag is volt, akármilyen színben, én megvettem,. Nem csoda hát, hogy gondolkodás nélkül lecsaptam, amikor ezt az 7 gombolyagnyit megláttam. Csak utána kezdtem el azon törni a fejem, mi is lehet belőle, mert a fonal túl vastag az ujjatlan, vagy rövidujjú darabokhoz, de egy teljes pulóverre nem elég. 
Az őszi/téli DROPS minták fordításakor bukkantam erre az egyszerű, de nagyszerű mintára, ami tökéletesnek tűnt arra, hogy megtörje az elvesztett kötős mojo (olyanmi mint az ihlet, de talán benne van az is, hogy "köthetnék"-je legyen az embernek) átkát- (talán feltűnt, hogy egész nyáron -plusz néhány hét ide meg oda- nem volt kötős bejegyzés, volt ennek oka, de erről majd máskor. Ha egyáltalán).
A poncsómat a DROPS mintára alapoztam, de kihagytam a nagy viszahajtós bordás gallért, inkább csak laza nyakrészt készítettem, és az aljára szegélyt lustakötéssel.
Minta: DROPS Echoes
Fonal: Lana Grossa Royal Tweed
Kötőtűs: Knit Pro Zing 5 mm.
Fotók: Deli Christopher Laurent

Nincsenek megjegyzések: