2016. október 15., szombat

Heti fonós

Úgy egy hete, talán kicsit több is, az "eredeti" ötletekről beszélgettem valakivel... létezik még ilyen, mondjuk a "Fiber Arts" (Fonalas/szöszös művészetek) világában mondjuk? Négy évvel ezelőtt befestettem egy nagyobb adag alpaca szöszt, hosszú átmenetes szivárványszínűre, megfontam a fonalat és a fonalból szőttem egy stólát (a teljes sztori itt). Nem, határozottan nem én találtam ki a színátmenetes fonalakat, még a hosszan átmeneteseket sem. Tuttira nem én voltam az első, aki ilyet festett és font. Még azt sem hiszem, hogy nem szőtt más ilyen hosszú átmenetes anyagot, én mindenesetre nem láttam korábban máshol... a környezetemben (mondjuk az országban)
A hosszan színátmenetes fonalak azóta is izgatják a fantáziámat, fonva, kötve, szőve, mindenhogyan.
Ez a mostani egy újabb adalék ehhez. A szöszt valamikor késő-tavasszal, nyár elején festettem, és az elmúlt pár hétben végre meg is fontam.

Régóta szeretnék kicsit kísérletezni a szövéssel, egyágú fonalakkal, pl, milyen hatása van a kész anyagra... elcsavarodik? puhább lesz? 
Így ez a fonal (rám kevéssé jellemző módon) ez most egyágú, az alapanyag chubut merino volt. Chubut egy terület Argentína déli részén... Dél Amerika úgy látszik vonz, eddig is a Falkland és a dél-amerikai gyapjú volt a kedvencem fonáshoz, ehhez most hozzáadom ezt a chubut-ot. 

1000 gramm és 1200 méter,

Nincsenek megjegyzések: