2015. február 2., hétfő

Fair Isle kalandok, 2. rész

Az egész ezzel HandM-es kardigánnal kezdődött. Teljesen beleszerettem az üzletben, tetszett a színe, a formája, de nem volt olcsó mulatság, és a fonal, amiből készült majdnem teljesen műszálas volt...
Viszont jó ötletet adott... tetszett, ahogy a vékony, szöszös fonal és a Fair Isle mintával együtt egy könnyű, mégis meleg kardigánt alkotott. Ráadásul ebben az időszakban egy teljesen mintás fair isle pulóver/kardigán ötlete egészen otthonosan berendezkedett a gondolataim között.
Ez volt az az időszak is, amikor a DROPS éves Alpaca Party akcióját rendezte, ahol az aplacát tartalmazó fonalak voltak kaphatóak jókora engedménnyel, a Brushed Alpaca Silk-el együtt, ami pont megfelelt ahhoz, amit kitaláltam.
Mintám nem volt, a chart-ot egy régebbi DROPS zokni-ról vettem, a többit meg csak úgy "hasból"...vagy inkább fejből? Nagyon élveztem a minta kötését, még az sem zavart, hogy oda-vissza kötöttem, és a fordított oldalon kicsit nehézkesebb a minta vezetése.Olyannyira élveztem, hogy elfelejtettem lyukat hagyni a megkötő átvezetéséhez, de hát ha már Fair Isle mi az nekem elvágni a kötést (kedves kötős barátnőim szerint), pláne, hogy csak egy-két szemnyiről volt szó...
A testrészt egyben kötötten az ujjáig, majd ott a karöltő kialakítása miatt külön-külön fejeztem be az elejéket és a hátát. A vállát összevarrtam, az ujjét körben kötöttem, a karöltőig onnan oda-vissza, majd hagyományos bevarrott ujjként bevarrtam.A két eleje alsó szélén felszedtem a szemeket, kedkeny bordás szegélyt kötöttem. Ezután, felszedtem a nyakkivágás körül a szemeket és mindkét oldalon hozzáadtam párszáz szemet a megkötőhöz. 
Ha még egyszer ugyanezt kötném, már tudom min változtatnék, de azt hiszem, így elsőre, főleg így minta nélkül elmegy...
Fonal: DROPS Brushed Alpaca Silk (6 piros, 4 fehér)
Gotó: Deli Kristóf

1 megjegyzés:

Alexa írta...

Csodaszép lett! Örömteli viselést kívánok! :)