2015. január 13., kedd

Új év, új kardigán

Mostanra már hagyomány ez nálam. Angela kezdte...Minden év első napján új pulcsit kezd kötni, csak úgy jószerencsének...Mivel azt mondják az év első napján azt kell csinálni, amit egész évben szeretnénk, jó ötletnek találtam...Néhány éve, csak úgy véletlenül alakult úgy, hogy ez az újévi pulóver piros lett... De aztán ez már szándékos döntés volt, már csak azért is mert a piros szerencsés szín... és nem csak a kínaiaknak, ugye?
Az idén, már jó előre felkészültem... Kerestem mintát, és a fonalat is beszereztem... Sőt, amolyan önszorgalomból kicsit munkaköri kötelességként, mindkettő DROPS.
A minta.. Miután befejeztem a Téli katalógus fordítását, kicsit szabadon garázdálkodhattam a rég(ebb)i minták között, és jónéhány igazi kincset találtam... Mint ezt a teljesen egyszerű kardigánt.
A szerkezete teljesen hagyományos, síkban kötve, darabokban, utólag összevarrva, A kötéspróbám enyhén szólva nem stimmelt...vagyis... az eredeti minta egy DROPS Loves You fonalra íródott vagy Karisma-ra, nekem meg jó kis Nepal-om volt. Volt egy régebbi próbadarabom, ami elég közel állt, de csak miután megkötöttem, és lebontottam vagy 10 cm-t a hátából jöttem rá, hogy az a próbadarab Lima-ból kötődött, ami a Nepal kistestvére (vékonyabb változata)... UFF...
Az egyetlen modern a kardigánban az A vonala, és talán a virágos fagombok, amiket azért választottam, hogy kissé megtöjem a sok pirosat. Pontosan 7 napomba került a kötés (kevesebb is lehetett volna, ha nem bontok rajta annyit). A Nepa fonallal az S méretet kezdtem, de így is variálni kellett a karöltővel, és az ujjával, de azt hiszem elég jól megoldottam... Végül is egyszerű, de nagyszerű, viszont rendkívül kényelmes, és meleg kardigán lett a vége... azt hiszem évkezdetnek jó lesz.
Minta: DROPS 108-22
Fonal: DROPS Nepal
Fotó: Christopher Laurent Deli

2 megjegyzés:

Cserny Cherry Ildikó írta...

Csinos is, piros is, csak szuper lehet! :)

aarkus írta...

Vidám évindító darab, irigykedem a lendületes kezdésért! Csak így tovább egész évben, azt kívánom! :-)