2014. január 28., kedd

Golden wheat

Közös Kötésre hívtak a facebookon a lányok... az cél a Golden Wheat kardigán volt (bár, más egyéb vastagabb fonalból kötött darab is játszhat, a szabályok tekintetében mindig is elég lezserek voltunk (lásd még a fonalfogyis társaság nemszabályzatát).
Persze, ha jobban belegondolok, végül is, ez a darab számíthat fonalfogyisnak is, hiszen a fonal úgy egy éve lapult a stash-ben, egy Ice-yarn-os nagy leárazás eredményeképp két színkombinációban is került hozzám belőle. Az egyenetlen sodrásához pont illett ez a viszonylag egyszerű minta.
A fonal színe, és a minta elnevezése meg éppen jól illett egymáshoz. hiszen, tényleg amolyan érett búza színe van, nem? (Ok, tudom, hogy ez már nem normális, de ilyen vagyok)...
A 16 gombolyagból (800 gramm) 15-öt használtam el - és most törhetem a fejem, mi legyen azzal az egy maradékkal,-  ha még egyszer megkötném, kicsit hosszabbra hagynám. A nyakrészt 5-ös, a többit 5.5-ös kötőtűvel. A címke kb 7 mm-es tűt ajánlott, de, ahogy korábban is említettem, nemcsak lazán kötök, ráadásul szeretem, ha a kötésem tömörebb, mint az általában szokásos.
A mintával meg... megnéztem hány szemmel kezdi a nyakát, levettem belőle tízet (hogy ne csússzon annyira szét, inkább állógallér formája legyen), a gallér után megnéztem milyen arányban osztja szét az eleje/háta/ujja részekhez, onnan meg mentem a saját fejem után. Eleve a sima kötéses felét hagytam a színének, a radglánvonalnál a két szemet keskeny csavartmintának kötöttem. Utána szaporítottam, amíg gondoltam, hogy jó lesz, adtam hozzá annyi szemet a hóna aljánál, hogy elég legyen... a derekába szokás szerint tettem fogyasztást, meg szaporítást, az ujja aljára meg jó széles lustakötéses szegélyt hagytam (ahogy szoktam, lassan mintegy már-már a védjegyemmé válik ez a széles ujja passzé...)
Fotókat szintén szokás szerint..Deli Kristóf készítette.

Nincsenek megjegyzések: