2011. február 7., hétfő

Játszogatok a fonással

Fonogatok, fonogatok a kéziorsóimmal, de mivel egy-egy nagyobb darab csipkéhez való fonalat megfonni nem kevés idő, néha rendesen bele tudok unni, még akkor is, ha nemcsak a kötés, hanem a fonás terén is több projekt fut egymás mellett. Ilyenkor kisebb adag gyapjúkkal kísérletezgetek....
Ez itt például még az őszi fonós napon kezdődött, Melindával kártoltunk egymásra mindenféle színű gyapjút,amikről nem nagyon gondoltuk elsőre, hogy mennek együtt... aztán később megfontam, ez a kicsi motring lett belőle.
Még ez is az őszi fonósnap eredménye.  Ritától kaptunk nyers gyapjút, nekünk kellett kimosni (ez megvolt) és megkártolni (erre nekem csak a fonósnapon volt alkalmam). Még ott befestettük lilála, amitől elég rendesen összetapadt, csak úgy magában nehéz lett volna fonni. Ha már úgyis újra kellett kártolni, most kézikértoló kefével, tettem hozzá egy kevés fehér merinót. Az eredmény határozottan rusztikus lett...
Ez pedig a legújabb kincsem. A Pilisi gyapjúnapon kaptuk Adrienntől ezeket a színesre festett gyapjúkat, amit úgy akartam megfonni, hogy a színek minél inkább "egyben maradjanak", és az elkészült fonal, megkötve csíkos legyen. A szokásos vastagságúra fontam (ami miatt Zsu csak Pókasszonyként emleget), de nem két ágúnak cérnáztam össze, hanem három ágúnak, a navajo technikával.
Nem túl sok ez sem, három deka sincs, de úgy 100-110 méter..
Mégis, mi mást lehet vele csinálni, mint a könyvespolc szélén csodálni???

1 megjegyzés:

bucilla írta...

Nagyon izgalmasak az új fonalak:)