2010. április 11., vasárnap

Selymen járni

Úgy egy éve egy internetes barát, akivel soha nem találkoztam, "fonal terápiát" küldött nekem, sebzett, frissen szingli lelkemre balzsamként (umm, kasmírként... hallottátok már, hogy a kasmír sebet is gyógyít ;-))). A csomagban kártya is volt, az egyik legszebb levéllel, amit valaha nekem írtak, és volt egy gombolyag Noro Silk Garden zoknifonal is, amiről a levél ezt mondta (bocsi a kissé darabos fordításért):
"Megdolgoztál azért a szabadságért, hogy akár selymen is járhass. Akár zoknit kötsz ebből a fonalból, akár valami mást, tudnod kell, hogy megvan a szabadságod ahhoz, hogy a legfinomabb alapanyagokat is arra használhasd fel, amire a kedved tartja. használd bátran és szabadon. Készíts blőle olyasmit, ami mosolyt csal a szívedbe, amikor ránézel. És remélem, majd az életed is tükrözi a munkádat".
Azóta is kincsként őrzöm azt a gombolyagot. Az azóta eltelt hónapokban többet is beszereztem ebből a fajtából, mindig arra gondolva, most már IGAZÁN fogok belőle zoknit kötni, hogy amikor megérkezett félretegyem... "ez túl szép zoknira". Időnként persze eszembe jut, amit Teal írt a levelében, hogy megérdemlem...Így, amikor pár hónapja a postás egy újabb ilyen csomagot tett le az ajtóm elé, azonnal elkezdtem és csak kötöttem...meg kötöttem...meg kötöttem...

A legendák igazak. Valóban lehet egyetlen gombolyag Noro zoknifonalból egy teljes pár térdzoknit kötni. Ok, viszonylag kis lábam van, de akkor is... Főleg mivel a fonal a szpkásos zokninak valóknál vastagabb...

Az orránál kezdtem, és a szokásos 2x2 -es bordázást használtam, a fonalat a gombolyag két végéről három soronként váltogatva. Szerintem külön poén, hogy nem egypetéjű ikrek... csak annyira hasonlít egymásra a két fél mint a "sima" testvérek. Amikor láttam, hogy tényleg hosszabb lesz a szoksosnál, addtam hozzá néhány szaporítást és fogyasztást, hogy a válimhoz formázzam.

Ahogy említettem a fonal a szokásosnál vastagabb, ezért kötőtűből is vastagabbat, 3 mm-est használtam, 24 szemmel kezdtem a rövidített soros orrnál, ami a lábfej körül 48 szemet jelent. Kivételesen nem rövidsoros sarkat, hanem a fordított "flap heel"-t használtam.

Nem sok hiányzott hozzá, hogy beadjam a derekamat, amikor ma délután a barátnőm szemet vetett rá (pedig még meg sem száradt... jut eszembe, a mosástól sokat puhul a fonal.. de vigyázni kell, mert nemezelődhet is).

2 megjegyzés:

Kriszta írta...

Nagyon szép és csini lett a zoknid!!

Era írta...

Ezt kötötted a múlt héten a kávézóban? Nagyon jó lett :) Erika